יוגה או פילאטיס? תלוי את מי שואלים!

יוגה ופילאטיס הן שתי שיטות אימון אשר נעשות נפוצות ופופולאריות מאד בשנים האחרונות. מדובר בשתי שיטות שונות לחלוטין זו מזו, הן בצורת התרגול, הן מטרת התרגול והן במקור השיטה, אולם ישנם קווים מסוימים אשר מחברים ביניהם, וגורמים לאנשים רבים לשאול את השאלה – מה עדיף, יוגה או פילאטיס? התשובה היא – מה שמתאים לצרכים שלכם.

יוגה

יוגה היא שיטה שמקורה במזרח הרחוק. היוגה בבסיסה היא תרגול לנפש, ולאו דווקא לגוף – אולם התרגול מתבסס על תנוחות שונות אשר מעניקות יציבות וחוזק רב לגוף. היוגה מתבססת בעיקר על נשימות, כאשר ישנן מספר שיטות נשימה אותן מתרגלים במהלך היוגה. במהלך תרגול יוגה, עוברים באופן איטי מתנוחה לתנוחה, בהתאם לסוג התרגול. ישנן תנוחות פשוטות יחסית ולעומתן תנוחות מורכבות וקשות מאד לביצוע. השם המקצועי של התנוחות הללו הוא “אסאנות”, ולכל אסאנה ישנו שם משלה, לרוב שמות של בעלי חיים או צמחים. תרגול נכון של יוגה תורם רבות לשלוות הנפש ולבניית האישיות, ולא פחות מכך – לחיזוק של שרירי הגוף ובעיקר לשיפור הגמישות של הגוף.

פילאטיס

פילאטיס היא שיטת אימון אשר פותחה לפני מספר עשורים על ידי ג’וזף פילאטיס, כשיטה שנועדה לסייע לשיקום של פצועי ספורט וכדומה. ישנם מספר קווים משותפים בין אימון פילאטיס לבין אימון יוגה, כמו העובדה שבשניהם מדובר באימון שקט יחסית, ללא תנועתיות רבה שמאפיינת אימוני כושר רגילים. בנוסף, שתי השיטות מסייעות לשיפור של גמישות הגוף וחיזוק השרירים. אולם הפילאטיס היא שיטה שפועלת בעיקר על שרירי הליבה של הגוף – השרירים הפנימיים אשר מייצבים את הגוף כולו. התרגול של פילאטיס נעשה באמצעות מכשירים מיוחדים, או לחילופין על מזרון, באמצעות כלים כמו גומיות, משקולות וכדומה. האימון הוא איטי וממוקד, ומטרתו היא להאריך את השרירים ואת טווח התנועה שלהם, ולאפשר לגוף יציבה נכונה יותר וחזקה יותר.

אז מה עדיף?

אין לכך תשובה מוחלטת. הבחירה בין יוגה לפילאטיס תלויה בצרכים הפיזיים, ביכולות הפיזיות ובהעדפה האישית, כמו גם במטרה שלשמה ניגשים לאימון. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *