Monthly Archives: ספטמבר 2014

חשיבות השמירה על תזונה בריאה בגיל השלישי

בכל שלבי החיים, חשוב מאד לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. אולם, כאשר מדובר בקבוצת הגיל השלישי – חשיבות ההקפדה על כך, עולה פי כמה. חשוב לזכור כי בגיל מתקדם, מתרחש שינוי ביולוגי בגוף – קיימת נטייה לעלייה במשקל, הגוף הופך לרגיש יותר, וגם אטיות מסוימת בתהליך המטאבוליזם. (פירוק המזון בקיבה). לכן, חשוב מאד לשמור על תזונה בריאה בגיל מתקדם, שכן תזונה נכונה תוכל ללוות אתכם עוד שנים רבות, להעלות את רמת איכות החיים. כדאי לזכור שברגע ששומרים על תזונה נכונה, ישנה הרגשה של יותר בריאות ויותר חיוניות. במקום להתעסק במחלות שונות ולשקוע במחשבות עליהן, אפשר לנצל את הזמן הפנוי שלכם וליהנות מכל רגע.

כללים לתזונה נכונה ובריאה בגיל מתקדם

  • לא להגזים עם הכמויות – כלל בסיסי לתזונה נכונה בגיל מתקדם, היא לא להגזים בכמויות המזון הנכנסות לגוף. מזון, כמו כל דבר בחיים הוא עניין של איכות ולא של כמות. לא צריך להעמיס את הצלחת ולא צריך לסיים ארוחה בתחושה שאתם “מפוצצים”. חשוב לסיים ארוחה בתחושת “שובע”. תחושת ה”מפוצצים”, אינה תחושה טובה והיא מעידה כי העמסתם על הקיבה שלכם יותר משהיא מסוגלת להכיל. כדאי לאכול עד שחשים שובע קל. אפשר לשלב גם ארוחות קטנות לאורך היום, אינני מדבר על חטיפים או מתוקים למיניהם, אלא על מוצרי בריאות קנויים, פירות וירקות.
  • ירקות ופירות – מרכיבים חיוניים מאוד בכל תפריטי התזונה הבריאה, כאשר בגיל מתקדם חשיבותם רבה על אחת כמה וכמה. הירקות מעולים מאוד לגופינו, הם מכילים מינרלים וויטמינים חיוניים רבים וחשוב לא פחות הוא שהם אינם משמינים. ניתן להרבות באכילת ירקות. ישנה עדיפות ברורה לצריכת ירקות טריים (ניתן לבשלם, אך רצוי לא לרכוש ירקות קפואים שערכם התזונתי נמוך יותר). פירות, כמו ירקות כוללים אף הם ויטמינים ומינרלים חיוניים, אך הם מכילים גם סוכר. הפירות חשובים מאוד בהכללתן בתפריט היומי, אך מומלץ שלא להפריז בכמויות.
  • דל שומן – בגיל מתקדם, התזונה הבריאה מבוססת על העיקרון של מזון דל שומן. כאמור, הנטייה להשמנה הולכת וגדלה ככל שמתבגרים. חשוב לתעדף מוצרים מחלב רזה יותר, וגם לתעדף בשר רזה כדוגמת, עוף או פילה, על פני בשר בקר ובשר אדום. העדיפו מוצרים מחיטה מלאה, מקמח מלא ומאורז מלא, מוצרים אלה משביעים יותר, וגם בריאים יותר.
  • שמנים וביצים – למרות הספקות בנושא זה, השמנים חיוניים לגוף, ולא צריך להימנע מהם, אלא רק לבחור בכמות ובסוג המתאימים. כדאי להשתמש בשמן זית או שמן קנולה שמספקים ויטמינים חיוניים לגוף. רצוי לשלב שמנים אלה עם סלט טרי. באשר לביצים, מומלץ לצרוך את כמות הביצים בהתאם למצבכם הבריאותי. בין שתיים לשבע ביצים בשבוע.

איכות חיים טובה יותר

זכרו כי תזונה בריאה, מאוזנת ואיכותית, נועדה בראש ובראשונה עבורכם. גם אם לטעמים אלה עדיים לא התרגלתם עד היום. תמיד אפשר לנסות תפריט חדש. אפשר גם להירשם למסגרות חברתיות לשמירת משקל, שכן תמיכה שכזו עוזרת דווקא בגיל מבוגר יותר, ומסייעת מאד להגיע להישגים הנדרשים.

מיסטר אנד מיסיס לי, לא רק על האוכל לבדו

בלב ליבה של תל אביב הסואנת, ברחוב ניסים אלוני, ממש אל מול מסעדת “התרנגול הכחול”, שוכנת לה פינת חמד אסיאתית חביבה, גם היא שייכת לשף שאול בן אדרת. מסעדת מיסטר אנד מיסיס לי היא המסעדה החדשה של אדרת, שופעת בטעמי המזרח הרחוק באווירה כמעט ביתית, ומה שבטוח ייחודית. המסעדה, אשר נחלקת לשני חלקים, חלק פנימי ומרפסת חיצונית, יוצרת אוירה אסיאתית רחוקה ופשוטה. החלק הפנימי אשר מעוטר בצמחים מטפסים תמונות ובודהות מסוגים שונים, מכיל מספר גדול של מקומות ישיבה, יחד עם ספות ונישות המעוטרות בכריות ססגוניות מהמזרח. בחלק החיצוני נמצא גזיבואים צבעוניים לצד בר משקאות אלכוהוליים, והכל על רקע הנוף של תל אביב.

הסיפור שמאחורי מיסטר אנד מיסיס לי

כאשר שואלים את אדרת מאיפה הרעיון להקים את מר וגברת לי, ולמה דווקא במרכז של העיר הכי סואנת במדינה, הוא נזכר בערגה באחד מנסיעות העסקים שלו ושל חבריו ליפן. באחד מן הערבים אשר יצאו אדרת וחבריו לסיור לילי באחד מהרובעים התוססים ביותר של טוקיו, החליטו החבורה לסטות לאחד מן הרחובות הצדדים. בעודם מטיילים נתקלו החבורה באישה יפנית מבוגרת חביבה וחייכנית אשר הזמינה אותם להיכנס אל באר ביתי וקטן. מאחר והחברים היו שבעים, החליטו לחזור ביום שלמחרת ולטעום את המאכלים במקום, וכך היה. את הרגע בו טעמו אדרת וחבריו את המאכלים האסיאתיים שהוגשו להם במקום הם לעולם לא ישכחו. אדרת מתאר את החוויה כטירוף של טעמים בפה, שלא היה מצפה לקבל ממקום קטן וצנוע. בירור קטן על המקום העלה את הסיפור המפתיע הבא: מסתבר שהמקום מנוהל על ידי זוג יפנים מבוגר העונים לשם מר וגברת לי. היא קיבלה את המקום בירושה, ויחד עם אהובה הם מנהלים לבד את המקום כבר שנים. הוא מבשל, והיא מארחת, ממלצרת ומנקה, ויחד הם מנהלם מערכת יחסים מופלאה. אם אחד מבני הזוג חולה, המקום נסגר, והשני נשאר לטפל בו. אהבתם של השניים, ואהבתם לאוכל שהם מבשלים הקסימה את אדרת, וגרמה לו לרצות להעביר את התחושה שקיבל ארצה.

קולינריה אסיאתית ייחודית

מסעדת מיסטר אנד מיסיס לי נפתחה בתל אביב כאשר כל מה שעומד בפני השף אדרת הוא המקום הקטן והייחודי בו נתקל ביפן. המסעדה מציעה תפריט אסיאתי ייחודי, המכיל אוכל רחוב מהמזרח בשילוב נגיעות מהמטבח הישראלי. המנות הראשונות כוללות מרקים, אגרולים וסלטים מרעננים ואילו הארוחות העיקריות מכילות סושי, סשימי, מוקפצים. מנות מאודות, שיפודי בשר בסגנון אסיאתי ועוד. האוכל המיוחד, יחד עם האווירה היוצאת דופן של המקום יוצרים פנינה אסיאתית של ממש, שהביקור בה הופך לחוויה בלתי נשכחת. אם אתם מעוניינים לצאת קצת מן השגרה העמוסה, ולעבור לעולם מקביל שכולו מזרח, המסעדה החדשה של אדרת היא הפתרון בשבילכם.

הפיתרון לשיער נושר: פאות

 

כשמדברים על פאות, יש לזכור כי הפאות שזורות בהיסטוריה האנושית הארוכה, ובתרבויות העתיקות במזרח התיכון נחשבה הפאה לסמל סטטוס של ממש. כיום משמשות הפאות בעיקר כאמצעי אשר בא לענות על צורך מסוים כתוצאה ממחלה או הפרעה אשר מונעת גדילת שיער באופן תקין. ישנן סיבות מגוונות בגינן אנו יכולים להידרש לפאה. זו יכולה להיות חס וחלילה מחלה המחייבת טיפול אשר גורם לנשירת שיער, התקרחות טבעית או מצבים בריאותיים והפרעות שונות כגון טריכוטילומניה – תלישת שיער כפייתית. בין אם זה פיתרון זמני או פיתרון קבוע, פאות יכולות לאפשר לנו להמשיך בשגרת חיינו מבלי הצורך להתבייש או לחשוש מתגובות שנקבל מהסביבה. איכות הפאות משתפרת כל העת, עד כי היום כמעט ואי אפשר לשים לב האם מישהו עוטה פאה או שמא זהו שיער ראשו האמיתי. הנה דברים שכדאי לדעת בטרם אנו בוחרים פאה.

פיאה משיער טבעי או פאה סינתטית : מה עדיף?

ככלל, הפיאות הסינתטיות נראות טובות יותר כאשר מדובר בפאות באורכים קצרים. לשיער ארוך ההמלצה היא להשתמש בפאה משיער טבעי. יש הבדלים באורך חייהן של הפאות השונות, בעוד שפאה משיער טבעי מחזיקה זמן, הפאה הסינתטית תחזיק על פי רוב רק כשנה. חשוב לדעת שאי אפשר להכין פאה מהשיער שלנו, הסיבה היא שהכנת פאה משיער טבעי מצריכה כמות מאוד גדולה של שיער. לא חשוב באיזה פאה נבחר, לאחר עיצוב מקצועי שלה אצל בעל מקצוע שמתמחה בהתאמת פאות, הפאה תיראה טבעית לגמרי. חשוב ללכת לבעל מקצוע ולא לספר, בשל המומחיות והמקצועיות שהתאמת פאה מצריכה.

איך נתכונן להתאמת הפאה?

בניגוד לדעה שרווחת לעיתים, אין צורך ולא כדאי להסתפר לפני התאמת פאה. אפשר להגיע עם השיער הקיים להתאמת הפאה, כך גם יתאפשר להתאים את צבע השיער המקורי לצבע הפאה עד כמה שאפשר. לאחר שיתאימו לנו פאה, חשוב שנדע כי הטיפול השגרתי בפאות משתנה מפאה לפאה והכי מומלץ שייעשה בידי בעלי מקצוע. במידה ואנחנו מעוניינים לטפל בפאה בעצמנו, אפשר לעשות זאת, אך יש לקבל הדרכה מסודרת בטרם אנו ניגשים למלאכה.

איך תיראה שגרת חיינו עם הפאה?

התשובה פשוטה מאוד, בדיוק אותו הדבר כשם שהם נראו בלעדיה. פאה אשר מותאמת ומחוזקת היטב מאפשרת לקיים שגרת חיים רגילה, היא אינה זזה ואינה מגרדת. הפאה מאפשרת לנו להרגיש בטוחים כאשר אנחנו נמצאים בחברה, ומעלימה כל חוסר ביטחון שעלול לצוץ בשל מצבנו.

לסיכום

השימוש בפאות פשוט וקל, ואינו צריך להדאיג אף אחד. בעלי המקצוע אשר עוסקים בהתאמת פאות יוכלו להתאים לנו פאה בקלות ובמקצועיות, זו תאפשר לנו לחזור לשגרת חיינו הרגילה, עד כי כמעט נשכח את דבר קיומה.