ישיבה מרובה היא הרוצח השקט לגופכם

בראשו של האדם הממוצע עבודה משרדית היא העבודה הבטוחה ביותר מבחינה פיזית, אנחנו מוגנים מפני השמש, מוגנים מפני סכנות הכביש, מוגנים מפני רוב תאונות העבודה שקורות בדרך כלל במפעלים וסדנאות בהם יש עבודה עם כלים, מוגנים בפני הרמת משאות כבדים, מוגנים מפני חשיפה לחומרים מסוכנים ועוד…. מה שלא יודע אותו עובד ממוצע זה שדווקא עבודה משרדית אם לא נעשית נכון יכולה להיות קטלנית פי כמה מכל עבודה אחרת וזאת בעקבות הישיבה המרובה.

בכתבה זו נסביר למה הישיבה המרובה כל כך מסוכנת לגוף, כיצד ניתן למנוע את הסכנות האלו בקלות ולהפוך את העבודה המשרדית אפילו לטיפה יותר מהנה.

ישיבה ממושכת בעיה רצינית!

הגוף שלנו איננו בנוי להיות במצב סטטי כל כך הרבה שעות בטח ובטח כאשר מדובר על ישיבה מול מסך מחשב בה סביר להניח שאתם אפילו לא יושבים נכון הצוואר לא מיושר, הגב לא נתמך וכתפיים שמוטות, אבל כל אלו הם דברים רגילים שכל עובד משרד כבר מכיר… מה שאולי אתם לא יודעים זה שישיבה ממושכת לא רק פוגעת במבנה השלדי אלא פוגעת גם באיברים הפנימיים, בזרימת הדם ועלולה להוביל למחלות קשות בעתיד.

אז מה עושים?

זזים והרבה! אם באפשרותכם כל חצי שעה לעזוב את המחשב לכמה דקות כדי להזיז את הגוף בצורה מלאה, להתכופף, להתמתח ואף אולי לעשות כמה תרגילים נוספים זה האופציה הטובה ביותר אך ברוב המקרים אתם לחוצים בזמן העבודה אין את הפריווילגיה לקום ולעשות תרגילים אז יש פתרון נוסף שיטיב עם גופכם והוא…

עמדת עבודה בעמידה

ישנן עמדות עבודה מתכווננות שתוכלו בקלות לשחק איתן בין עמידה לישיבה באמצעות ידית הזזה קלה, בצורה זאת תוכלו לשלב בין עבודה בעמידה ולבין עבודה בישיבה כל חצי שעה עד שעה, מצב זה יטיב עם גופכם, ישפר את זרימת הדם, יפחית לחץ על המבנה השלדי ועוד, המצב האופטימאלי מן הסתם יהיה שתזיזו את גופכם, שתפעילו את השרירים שלכם ושתזרימו את הדם כראוי אך עמידה היא טובה על כלום.