צבי ויליגר מסביר איך שמירה על תזונה נכונה עוזרת לשמירה על העור

העור שלנו – בין אם מדובר בעור הפנים שמושכות אליהן את עיקר תשומת הלב, בין אם זה העור בכפות הידיים שגם הן חשופות מטבען ובין אם זה העור בשאר חלקי הגוף – מהווה מרכיב משמעותי במיוחד בכרטיס הביקור הוויזואלי שאנחנו מציגים לעולם ובהתאם יש לו השפעה רבה על הדימוי העצמי שלנו. תזונה נכונה היא מפתח חשוב לשמירה על עור בריא, קורן ומלא חיוניות ועל כן כדאי ליישם את העצות הבאות של צבי ויליגר ("וילי פוד").

אילו ויטמינים חשובים במיוחד לשמירה על עור בריא?

במסגרת התזונה הנכונה ממליץ צבי ויליגר קודם כל לשים דגש על הוויטמינים השונים, כשבאופן טבעי שמירה על העור הוא רק אחד משלל התפקידים החשובים שלהם.

ויטמין E – ויטמין זה נמצא בעור שלנו בכמות הגדולה ביותר מבין כל הוויטמינים. הוא מונע אובדן לחות, שחיונית למראה עור רענן, ובנוסף ניחן ביכולות אנטי אייג'ינג ועל כן מאט את הזקנותם של תאי העור.

ויטמין C – ויטמין זה מדרבן את גופנו לייצר קולגן ובכך מאיץ את תהליך ההתחדשות של העור. בנוסף תורם ויטמין C אף הוא לרמת לחות נאותה בעור (שאגב, מהווה כ-15% מהמשקל שלנו, בממוצע כמובן) ומתאפיין גם ביכולות אנטי דלקתיות.

ויטמין B3 – חיוני במיוחד לעור יבש ולכזה הסובל מאקנה.

ויטמין A – נוגד חמצון חזק שמנטרל את השפעתם המזיקה של הרדיקלים החופשיים וכן מגביר את ייצור האלסטין והקולגן החיוניים להתחדשות העור ומקטין את ייצור השומן של בלוטות החלב (ובכך מקטין אקנה). חשוב להדגיש כי כמות גדולה מדי של ויטמין זה עלולה להוביל לתופעות לוואי ובפרט אם צורכים אותו גם במסגרת תכשירים קוסמטיים כאלה ואחרים. בנוסף חשוב במיוחד להיזהר מצריכת יתר שלו במהלך היריון.

בנוסף לוויטמינים ישנם גם מינרלים חשובים למראה עור בריא, וביניהם מציין צבי ויליגר במיוחד את הסלניום, שיוצר סינרגיה עוצמתית עם ויטמין E, מסייע לו לשמור על גמישות העור וכן משקם עור שנפגע מחשיפה מרובה לשמש, ואת האבץ, שמעודד תהליכי החלמה בעור פגוע.

על אילו מאכלים שמכילים את הוויטמינים הנ"ל ממליץ צבי ויליגר?

הדרך הטובה ביותר להבטיח כמות נאותה של כל הוויטמינים הנ"ל היא דרך תזונה.

ויטמין E נמצא בשקדים, ברוקולי, מנגו ושמנים צמחיים, מזונות המכילים כמות גדולה של ויטמין C הם פלפל אדום, ברוקולי, פטרוזיליה ופירות הדר, ואילו ויטמין B3 תמצאו בעיקר בשעועית צהובה.

כדי לקבל סלניום כדאי לאכול דגנים מלאים, אגוזים שונים, נבט חיטה, פטריות ושיבולת שועל, ואבץ מקורו בגרעיני דלעת, עדשים, אפונה, בוטנים וסרדינים.

המלצה חשובה נוספת של צבי ויליגר היא לשתות מספיק מים – שמחוללים פלאים הן מבחינת בריאות העור והן מבחינת המראה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *