טיפים לשמירה על תזונה נכונה בטיול

בעשר שנים האחרונות כתוצאה מעלייה ניכרת באחוז האנשים אשר חולים במחלות כרוניות כמו סוכרת, טרשת עורקים, השמנת יתר ושאר מחלות לב וכלי דם חלה עלייה בכל מה שקשור לתפריט מאוזן, בריא ולהימנעות מאכילת מזונות מתועשים, עשירים בצבעי מאכל, כימיקלים וחומרים משמרים.

 

אז נכון, רבים מאיתנו עושים ככל שביכולתם במטרה לשמור על תפריט מאוזן שכזה, מנסים להימנע מאכילה במסעדות, בוחרים להביא לעבודה אוכל מהבית ומחזיקים בתיק נשנושים בריאים לכל מקרה שלא יהיה… כשאנחנו בטיול בין אם זה טיול ארוך בחו״ל עם כל המשפחה, ירח דבש או נסיעת עסקים זה קצת יותר מורכב. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה מאוזנת גם שאתם רחוקים מהבית…

 

  1. בחרו מלון עם מקרר קטן – מקרר או מיני מקרר יאפשר לכך גמישות רבה בכל מה שקשור למזון. בהגיעכם אל היעד, תוכלו לקחת מונית , רכבת, אוטובוס, או להיעזר ברכב שהשכרתם, לגשת לסופר הקרוב ופשוט לעשות קניות. פירות, ירקות חתוכים, יוגורטים דלי שומן, קרקרים מחיטה מלאה וחטיפי בריאות יאפשרו לכם לשלב בטיול שלכם מזונות בריאים.
  2. קנו שישיית מים וכמה בקבוקים קטנים – רכשו שישיית מים עם בקבוקים גדולים וכך תפחיתו משמעותית את הסיכוי שתרכשו שתייה מתוקה או מוגזת. שתייה זו מכילה כמויות אדירה של סוכרים, צבעי מאכל ושאר חומרים שממש לא בא לכם להכניס לגוף שלכם אם אתם מנסים לשמור על בריאות ואיזון גופני. הבקבוקים הקטנים יאפשרו התניידות נוחה ובכל פעם שאתם יוצאים מהמלון, מלאו אותם וכך יהיו לכם מים לכמה שעות הקרובות מבלי להיסחב עם משקל גבוה.
  3. העדיפו מסעדות עם תפריט עשיר – העדיפו לאכול במסעדות המציעות בתפריט שלהן דגים בתנור, סלטים טריים וירקות מבושלים על פני מסעדות המציעות רק אוכל מטוגן כמו צ’יפס, המבורגרים, פיצות ושאר מזונות שלא כל כך מומלצים.
  4. כריך וכוס קפה – אם אתם רעבים ונמצאים באמצע טיול, כריך תמיד עדיף על פני מליון דברים אחרים. תוכלו אפילו לרכוש במאפייה לחמניה מחיטה מלאה, למצוא איזו גבינה טובה ולסגור לכם את הפינה עד הארוחה הבאה במקום לאכול משהו מטוגן.

 

לסיכום, אפשר וניתן לשמור על תזונה בריאה או לפחות לא מזיקה גם כשנמצאים רחוק מהבית, הכל עניין של היערכות מוקדמת וסדר עדיפויות.