טיפים לשמירה על משקל גוף מאוזן

אחוז גבוה מהאנשים מעוניינים לשמור על משקל גוף תקין. לא רק שהשמנת יתר ועודף משקל הוכחו כמעודדים היווצרות של אינספור מחלות ביניהן כבד שומני, סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול וגם מגוון של תופעות לוואי ותסמינים, אלא גם משקל מאוזן ותקין מסייע לנו לתפקד בצורה טובה יותר לשמור על ריכוז, להתנייד בקלות ולא פחות חשוב להרגיש ממש טוב עם עצמנו. העניין הוא שיש המון פיתויים, לא פעם אנו מוזמנים בסופי שבוע לארוחות שחיטות, לוקחים חופש של כמה ימים באיזה בית מלון בארץ ובחו״ל, שם מגוון של מנות עתירות קלוריות מוצגות לפנינו, יוצאים עם חברים ועוד… אז איך עושים את זה? איך שומרים על המשקל לאורך זמן?. הנה כמה רעיונות!

 

  1. שייק ירוק לאורך כל היום – ירקות ירוקים כמו למשל חסה, מלפפון, עלים מסוגים שונים מסייעים בתהליך הירידה במשקל, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העיכול וגם … סופחים שומנים. בכל בוקר או בערב שלפני, הכינו לעצמכם שייק בריאות…שתו בכל פעם כוס לאורך כל היום במשך 2-3 פעמים. רעיון לשייק: מלאו את הבלנדר בחסה שטופה (עדיף אייסברג) אותה שטפתם לפני כן, בננה, 2 אגוזי מלך, חצי כוס מיץ תפוחים 100% טבעי וכוס מים. ערבבו הכל ושתו. לא רק שתרגישו טוב בכל פעם שאתם מכניסים כוס כזו לגוף שלכם, אתם גם מנקים את הרעלים החוצה ומעודדים שמירה על משקל גוף תקין!. אם לא אהבתם את המתכון, תוכלו למצוא עוד אינספור רעיונות ברשת.
  2. חטאתם? תמשיכו הלאה – כל המטרה היא לקזז נכון. אם עברתם ליד הפיצרייה האהובה עליכם ולא יכולתם לעמוד בפיתוי, לא נורא, קחו משולש (הימנעו ממגשים וכמויות גדולות – הכל אותו טעם), ביום שאחרי, אכלו סלט ירקות עם טונה וגבינה רזה במקום צהריים. בכל פעם שאתם חוטאים, ביום שאחרי או אפילו באותו יום, הקפידו לקזז.
  3. הכניסו פעילות, גם אם אין לכם זמן – אם אתם לא רואים את עצמכם נרשמים לחדר הכושר, זה בסדר, אבל כן חשוב להזיז את הגוף. בסופי שבוע צאו עם בן הזוג או חברה להליכה על חוף הים, חנו את הרכב רחוק ולכו קצת ברגל, עלו במדרגות במקום במעלית וחפשו עוד כל מיני דרכים להזיז את הגוף!.