טיפים לשליש הראשון של ההריון

מזל טוב! איזה אושר! קיבלת את הבשורה לה כל כך חיכית והנה צפויה לך דרך ארוכה של תשעה חודשים מופלאים.

למרות הברכות, ההתרגשות הבלתי פוסקת, התקופה הקרובה הולכת להיות לא פשוטה עבורך, בעיקר בשלושת החודשים הראשונים. זו תקופה שבה הגוף עסוק בלקלוט את העובר וכל הכוחות והאנרגיות שבגופך מסייעים לו להתפתח. שינויים הורמונליים ופיזיים יגרמו לך לחוש עייפה מאוד, סיכוי גבוה שתחושי בחילות, אולי גם תקיאי לעתים קרובות. יש נשים שחשות בתופעות ותסמינים נוספים כו סחרחורות, צרבות וכדומה. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את זה בשלום…

 

  1. נסי לנוח כמה שאת יכולה – בעידן שבו גם נשים מפתחות לעצמן קריירה ועסוקות מהבוקר עד הערב, זה נשמע כמו טיפ שקשה ליישם, בעיקר שכמעט אף אחד עדיין לא מודע למצב החדש. עדיין, אם את יכולה להעביר את הפסקת הצהריים שלך לפינה שקטה ולהניח את הראש על הקיר במקום שלו ונעים, אל תהססי. אם את עובדת מהבית, אין בכלל על מה להתלבט. הקדישי שעה שלמה למנוחה של צהריים ואפילו הקפידי בשלושת החודשים הללו ללכת לישון שעה קודם לכן. מנוחה חשובה מאוד, בעיקר בחלק הזה של ההריון ומאפשרת להחזיר לגוף את האנרגיות להן הוא זקוק.
  2. אכלי, גם אם את סובלת מבחילות וכאבי בטן – אחד הדברים הכי לא מומלצים שאת יכולה לעשות זה לא לאכול כשיש לך בחילות. להפך, המזון יסייע לך להעביר את התחושה הנוראית של הבחירה. הקפידי לאכול לפחות בהתחלה מזונות מוצקים והימנעי ממזונות שעושים בלאגן בבטן כמו מטוגנים, חריפים וירקות מצליבים. אכלי פחמימות נקיות עם ממרחים פשוטים כמו גבינה או אבוקדו, פסטה יבשה עם קצת שמן זית, טוסט עם מעט חמאה או דבש, אלו דברים שלא יכבידו עלייך ויסייעו לך בכל זאת לקבל אנרגיה וקצת חלבון. גם פירות כמו תפוחים ירוקים ובננות מקובלים ולא אמורים לעשות לך לא טוב. כשהבחילות יעברו קצת תוכלי לחזור לאכול תפריט עשיר ומאוזן שופע בירקות, פירות ושומנים מהצומח.
  3. ג’ינג’ר עם לימון – החזיקי במקרר באופן קבוע ג’ינג’ר טרי ולימונים. הכיני לעצמך בכל שעה או שעתיים כוס עם מים חמימים קוביות ג’ינג’ר ולימון סחוט, זה יסייע לך להעביר את הבחילה.
  4. פעילות גופנית – מומלץ מאוד לאורך כל ההריון לשמור על פעילות גופנית מתונה כמו יוגה מותאמת, פילטיס, שחייה והליכה. הפעילות חשובה מאוד להזרמת הדם, היא תסייע להקל על התסמינים של ההתחלה ותכין את הגוף שלך ללידה.