חיטוב עם trx

אחד הטרנדים היותר חמים בעולם הכושר בשנתיים האחרונות הוא אימון חיטוב תוך שימוש ברצועות ה- TRX. אימון הרצועות המפורסם פותח על יד חייל בקומנדו הימי אשר היה מוצב בבסיס ללא חדר כושר והוא פיתח לעצמו את השיטה לשמור על כושר גם כאשר אין חדר כושר זמין. משמעות ראשי התיבות TRX הוא TOTAL-BODY RESISTANCE EXERCISE, שכן במקום משקולות, אנחנו משתמשים בהתנגדות הגוף בסוג זה של האימון.

את הרצועה ניתן לקשור כמעט לכל דבר, בין אם זה קורה, או וו שתלוי לקיר או באמצעי ייעודי אשר מחובר לקיר או לתקרה והמתאמן למעשה מפעיל כח כנגדה. בתרגילים שונים ניתן להפעיל מספר קבוצות שרירים בו זמנית כאשר עיקר העבודה היא על שרירי הליבה, כגון שרירי הבטן, שרירי רצפת האגן והגב.

בנוסף אימון ה-TRX עובד על שיווי משקל ויציבות של הגוף. לאימון ה-TRX יתרונות רבים כאשר הבולט שביניהם הוא שהחיטוב עם TRX הוא יעיל שכן העבודה על השרירים נעשית על פי קבוצות שרירים וניתן לראות תוצאות של חיטוב תוך זמן קצר יחסית מתחילת האימונים.

בנוסף ניתן לשרוף מספר רב של קלוריות במסגרת אימון הרצועות לעבוד על סיבולת לב ריאה, הגדלת כח מתפרץ ועוד. רבים חושבים שזהו אימון אנאירובי בלבד אך באימון הרצועות ישנם גם אלמנטים רבים של אימון אירובי שיעזרו לכם להשיג גם את המטרות האלה. יתרון נוסף של אימון הרצועות שהוא מעולה לספורטאים אשר חוזרים מפציעה. אימון הרצועות יכול להתמקד בנקודות ספציפיות בהן אנו רוצים לגעת כמו למשל חיזוק שרירים ספציפיים או חיזוק שרירי הליבה כפי שציינו ובכך אנו לא יוצרים עומס על הגוף לספורטאי או מתאמן שחזר להתאמן אחרי שנעדר זמן רב עקב פציעה