הקשר שבין כושר לבין שלווה

נהוג לחשוב שאחד היתרונות הגדולים בשמירה על כושר ופעילות גופנית זה היכולת של הגוף והנפש להירגע, להגיע לשלווה ולגרום לאיזון בגוף, האם זה נכון? האם זה אפקטיבי על כל אחד ואחד מאתנו והאם זה יכול לעזור לאנשים עם דיכאונות וחרדות?
בכתבה הבאה נעסוק בכל הקשור לפעילות גופנית ושלווה נפשית, על הקשר שבניהם והאם זה יכול לעזור בכל מצב.

כושר לטיפול בלחצים נפשיים

אז האם אפשר להילחם בלחצים נפשיים, חרדות ודיכאונות בעזרת ריצה, אימון משקולות או רכיבה על אופניים? ובכן צר לנו לאכזב אתכם אבל התשובה היא חד משמעית לא!
מחקרים אמנם הראו כי פעילות גופנית מפחית לחצים נפשיים, מצליחה לעזור באיזון הגוף, לחץ הדם והפחתת המשקל שלעיתים גורמים להשפעות חיוביות על הנפש כגון רוגע, וביטחון עצמי אבל זוהי איננה התשובה לבעיה, כל לחץ נפשי, דיכאון או חרדה נובעים מגורם כלשהו שאותו צריך לפתור אצל מומחה כגון פסיכולוג ובמקרים מסוימים גם אצל פסיכיאטר שירשום תרופה בהתאם לדיאגנוזה והסימפטומים.
אז מה הקשר בכל זאת בין כושר לשיפור מצב הרוח?
אז ככה… כמו שכבר ציינו מחקרים הרי הוכיחו שיש לפעילות גופנית השפעה חיובית על המצב הנפשי, איך זה קורה?
• במהלך הפעילות הגופנית הגוף מפריש אנדורפינים שגורמים לרוגע, להפחתת כאבים ולתחושת היי קלה.
• אדם שנמצא בכושר טוב משפר את זרימת הדם שלו בכל האיברים כולל למוח, משנה את האיזון הכימי ולפעמים אלו בדיוק ההשפעות שהיו חסרות לנו לשיפור המצב הנפשי.
• אדם שנמצא בכושר טוב הרבה מאד פעמים ישפר את הרגשתו כלפי עצמו, בין אם זה קשור להופעה החיצונית שלו או לביטחון העצמי שלו, מה שיגרום גם למצב הרוח להיות מרומם יותר.